Ferrari odrestaurowane w Polsce

2018-03-23 07:00:00 (ost. akt: 2018-03-21 17:06:30)
ferrari1

Fot. Śliwiński

Ten wyjątkowy model ferrari 348 opuścił fabrykę z numerem seryjnym 004. Jego design nawiązuje do słynnego modelu testarossa, dlatego też nazywane bywa "małą testarossą". Pod jego maską skrywa się silnik V8 o mocy 300 KM.

Numer seryjny 004 oznacza, że jako pierwszy został oddany do użytku publicznego. Co się więc stało z trzema poprzednimi? Trafiły do oficjalnych muzeów Ferrari. Projekt jego całkowitej renowacji został zrealizowany przez ojca i syna. To Andrzej i Piotr Dziurka.
Ale od początku... Historia ferrari 348 rozpoczęła się w studiu Pininfarina. Design auta nawiązuje do modelu testarossa, dlatego też ferrari 248 nazywane jest „małą testarossą”. Pod maską auta znajduje się silnik V8 o rozwarciu cylindrów 90 stopni, generujący moc 300 KM. Włoski klasyk charakteryzuje się piękną i niepowtarzalną linią nadwozia ze spektularnymi wlotami powietrza i wysuwanymi reflektorami z przodu.

Numer modelu też nie jest przypadkowy. 348 to inaczej zaszyfrowane dane techniczne pojazdu: 34 oznacza 3,4 l pojemności sinika, a 8 to nic innego jak liczba pracujących w nim cylindrów. Skrzynia biegów wzorowana jest na bolidach Formuły 1. Umieszczona została poprzecznie za silnikiem, co daje jeszcze niższy środek ciężkości. Ale to nie wszystko. Zawieszenie wielowahaczowe oraz czterotłoczkowe zaciski hamulcowe odzwierciedlają wrażenie jazdy samochodem wyścigowym. Jej dźwignia jest nietypowa, ponieważ biegi przesunięte są o 1 w standardowym układzie H. Jest to zabieg celowy, by przyspieszyć zmianę najczęściej używanych biegów, czyli 2-3. Umożliwiło to umieszczenie je w linii prostej.

Powstały z pasji do youngtimerów Projekt „Ferrari 348” zakładał całkowitą renowację wspomnianego modelu. Prace przeprowadzili Andrzej i Piotr – właściciele ALDA Motorsport. Firma to projekt rodzinny, który zrodził się z pasji. Z jednej strony to warsztat samochodowy specjalizujący się w markach premium, restauracji youngtimerów oraz obsłudze samochodów wyścigowych, z drugiej Team ALDA Motorsport z ponad 40-letnim doświadczeniem w motorsporcie.

Jak odrestaurować Ferrari? Na przykładzie tego wyjątkowego auta mechanicy pokazali, jak odrestaurować prawdziwego włoskiego klasyka. Wszystko zaczęło się od dokładnego rozłożenia samochodu na czynniki pierwsze oraz przeprowadzeniu selekcji wymontowanych części – dzięki temu udało się pozostawić jak największą ilość elementów w stanie oryginalnym lub nienaruszonym.
Sam proces renowacji rozpoczął się od usunięcia starych powłok lakierniczych z karoserii i zabezpieczeniu jej odpowiednimi podkładami. Następnie przyszedł czas na lakierowanie.

Elementy mechaniczne samochodu również zostają poddane wielu procesom: czyszczenia, mycia, szlifowania, piaskowania, polerowania i odnawiania powłok lakierniczych, galwanicznych, chromowanych. Wnętrze pojazdu zostało całkowicie odnowione. Zdecydowanie najbardziej czasochłonnym etapem renowacji był montaż. Bardzo istotną rolę odgrywała tu precyzja w dopasowywaniu do siebie elementów. Stacjonarnie sprawdzana była praca silnika, skrzyni biegów, sprzęgła oraz innym elementów mechanicznych i elektrycznych. Następnie zostały wykonane testy na torze – samochód wrócił z nich na ostatni przegląd.
Tagi:

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB