W 1930 roku Skoda rozpoczęła produkcję pojazdów opartą na liniach montażowych, co znacznie obniżyło jej koszty. Marka z Mladá Boleslav już w 1936 roku zyskała już miano największego producenta aut w całej Czechosłowacji, a to za sprawą świetnych wyników sprzedaży, które wynikały właśnie z niskich cen samochodów. Kluczowymi modelami Skody były wówczas rapid i popular. Oba auta miały zastosowane przemyślane rozwiązania, a stosunek ich jakości do ceny prezentował się bardzo korzystnie.
Pierwsza seria skody popular równomiernie napędzała obydwa tylne koła, zachowując dobrą przyczepność do mokrej, niestabilnej i luźnej nawierzchni. Sprawność i niezawodność auta udowodniono niejednokrotnie, wysyłając je w szczególnie trudne trasy.
W 1934 roku załoga czterech modeli popular wyruszyła na niecodzienną ekspedycję z Pragi, przez Turcję, Iran i Afganistan, aż do Kalkuty. Rok później Břetislav J. Procházka wjechał popularem na sam szczyt Śnieżki. Także w 1935 roku specjalny model skody popular testowano w ośrodku narciarskim w Szpindlerowym Młynie.
Miał on za zadanie pomagać w dostarczaniu zapasów do chat górskich zimą. Ów eksperymentalny egzemplarz był wyposażony w metalowe narty na przednich kołach i w łańcuchy na tylnych. Jazda na pierwszym biegu pozwalała silnikowi o mocy 20 KM wykorzystać pełnię swojego momentu obrotowego, co umożliwiało holowanie paru narciarzy. Takim rozwiązaniem zainteresowały się także policja i straż graniczna, które do tej pory do patrolowania terenów górskich musiały używać nart lub zaprzęgów konnych.
jm
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez![FB](/i/icons/fb.png)