Kobiety wolą nowsze modele

2017-08-02 17:00:00 (ost. akt: 2017-08-02 15:00:57)
Samochód kobieta

Samochód kobieta

Autor zdjęcia: Pixabay

Co dziesiąty polski kierowca planuje w tym roku zakup nowszego auta. Na nowy egzemplarz prosto z fabryki zdecyduje się jednak niewielu. Okazuje się, że ofert sprzedaży szukamy głównie w internecie, niekiedy o zdanie pytamy najbliższych.

Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku: "Polak w drodze 2.0 — wydatki kierowców", zdecydowana większość polskich klientów deklarujących chęć wymiany auta zamierza kupić egzemplarz używany (niemal 70 proc.). Dla 15 proc. zmotoryzowanych zakup auta jest koniecznością, z kolei dla 10 proc. ma związek ze zmianą sytuacji rodzinnej.

Najczęściej wymianę planują osoby w wieku 35-53 lata. Z kolei najmłodsi (18-24) i najstarsi kierowcy (65+) w ogóle nie mają takich planów. Co więcej, nowsze auto jest zdecydowanie większym priorytetem wśród kobiet (45 proc.) niż wśród mężczyzn (28 proc.).

Kierowcy chcą nie tylko nowszych egzemplarzy (35 proc.), ale i bardziej niezawodnych (20 proc.). Na awaryjność obecnie posiadanego samochodu narzekają głównie najmłodsi kierowcy w wieku 18-34 lata (ponad 30 proc.). To również jeden z najważniejszych powodów do zmiany auta podawany przez osoby ze średnim lub wyższym wykształceniem, jak też mieszkańców dużych miast.

Za co więc kupić nowsze auto? Okazuje się, że gotówką ma zamiar zapłacić 57 proc. osób, z kolei około 16 proc. kierowców chętnie sięgnie po kredyt samochodowy. Warto podkreślić, że jest to rozwiązanie statystycznie bardziej preferowane przez kobiety (26 proc.) niż przez mężczyzn (19 proc.). Ofert sprzedaży szukamy przede w internecie. Tak twierdzi ponad połowa badanych. Niewiele mniej, bo około 40 proc. kieruje się wskazówkami sprzedawców. Co dziesiąty kierowca konsultuje swoją decyzję wśród najbliższych.


Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB