Sedan o podwyższonych osiągach, oznaczony jako 1000 MBG, produkowany był niemal wyłącznie na zachodnie rynki eksportowe. Zaledwie ułamek produkcji tej ciekawej odmiany Skody pozostawał w Czechosłowacji.
Montaż w Kvasinach, przypominający bardziej jednostkową produkcję prototypów, nie dawał nadziei na rychłą poprawę sytuacji, a świeżo zmodernizowana i rozbudowana fabryka Mlada Boleslav, mimo swej potężnie zwiększonej wydajności, ledwie nadążała z realizacją zamówień sedanów rodziny MB (nazwa MB pochodziła od pierwszych liter miasta Mlada Boleslav, co miało związek z obchodzoną wówczas tysiącletnią rocznicą lokacji miasta).
Tak narodził się sedan o podwyższonych osiągach, oznaczony jako 1000 MBG i kierowany od roku 1967 prawie wyłącznie na zachodnie rynki eksportowe. Zaledwie ułamek produkcji tej ciekawej odmiany pozostał w Czechosłowacji, służąc jako baza do budowy pojazdów podejmujących trud zmagań na arenie sportowej i to w kilku grupach.
Na prestiżowym Rajdzie Wełtawa 1967 Vaclav Bobek rozgromił klasę i niespodziewanie zajął trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej uznając jedynie wyższość takich osobistości jak Erik Carlsson (saab 96 V4) oraz Sobiesław Zasada (porsche 912).
Oficjalną cenę MBG de Luxe ustalono w 1967 roku na poziomie 49 900 koron wobec 48 900 koron żądanych wówczas za MB de Luxe i 52 200 koron za MBX de Luxe. MBG uchodził za dobrą markę, więc z łatwością znajdował nabywców na najbardziej konkurencyjnych rynkach krajów kapitalistycznych.
Ostatni z łącznie 3 287 egzemplarzy MBG zmontowano w 1968 roku. Z oczywistych względów pojazdy z taką specyfikacją stanowią dziś szczególny obiekt zainteresowania wśród kolekcjonerów i miłośników marki.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez