Husaria — auto wyścigowe dla dżentelmena

2017-04-09 07:58:29 (ost. akt: 2017-04-07 16:13:11)
Husaria — auto wyścigowe dla dżentelmena

Autor zdjęcia: Arrinera

Hussarya 33, to drogowa wersja pierwszego polskiego supersamochodu opracowanego przez zespół z Politechniki Warszawskiej. Co ją charakteryzuje?

Polski supersamochód drogowy, to konstrukcja własna, bazująca na ramie przestrzennej, z poszyciem wykonanym z kompozytów carbonowo-kevlarowych. Podobnie jak wyścigowa arrinera hussarya GT3, samochód drogowy napędzany jest wolnossącym silnikiem V8, umieszczonym centralnie. To trzecia generacja polskiego super auta, w którym zastosowano aktywne rozwiązania aerodynamiki oraz nowoczesne systemy elektroniczne, m.in. wyświetlacz informacyjny kierowcy. Aerodynamika nadwozia wersji drogowej hussarya 33 zbliżona jest do rozwiązań znanych z wyścigowej hussarya GT3, zaprojektowanych przez zespół z Politechniki Warszawskiej z profesorem Januszem Piechą na czele.

Arrienra hussarya GT3 to jak na razie jedyny profesjonalny samochód wyścigowy zaprojektowany w Polsce. Swoją premierę miał w styczniu 2016 roku w Birmingham. Kilka miesięcy później przeszedł pierwsze testy na torze badawczym w Bruntingthorpe. Jako pierwszy polski samochód w historii wystąpił na prestiżowym Festival of Speed w Goodwood. Egzemplarz, który trafił na targi samochodowe do Poznania, to samochód, który uczestniczył w testach na torach Silverstone, Donington Park, Snetterton oraz Blyton Park. Jego kierowcą testowym był Szkot, Anthony Reid, który uważa arrinerę GT3 za auto dedykowane dla kierowców typu "gentleman driver", stawiających pierwsze kroki w świecie wyścigów GT.

Drogowa wersja samochodu arrinera hussarya:

• silniki V8 z serii LT o mocach od 460 do 650 KM;
• moment obrotowy 900 Nm;
• aktywna aerodynamika składająca się z pięciu niezależnie sterowanych przez komputer sekcji aerodynamicznych wraz z wyborem trybu jazdy „Road” lub ”Race”;
• nadwozie z włókna węglowego i kevlaru;
• autorski system trzech ekranów odpowiedzialny za wyświetlanie najważniejszych dla kierowcy danych;
• autorski, opracowany przez naszych inżynierów Arrinera Body Control Module (ABCM), to centralny systemem zarządzający elektroniką w całym samochodzie;
• system klimatyzacji zaprojektowany od postaw łącznie z elektroniką i oprogramowaniem, sterowany za pomocą ekranu dotykowego;
• system pozwalający na wykrywanie pieszych, rowerzystów, znaków oraz przeszkód;
• unikalny lakier o nazwie „Kalahari sunset” opracowany specjalnie dla wersji drogowej;
• nowe luksusowe wnętrze, w którym dominuje włókno węglowe, aluminium i skóra.
• własnej konstrukcji światła Bi-LED.
• system monitoringu temperatur w ośmiu najważniejszych sekcjach samochodu.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB