Symbol A110 należy do kompaktowego i zwinnego francuskiego sportowego coupe. Marka Alpine zaprezentowała nowy model A110. Pierwsze egzemplarze z inauguracyjnej serii trafią do nabywców z Europy już pod koniec 2017 roku.
Aluminiowa płyta podłogowa i karoseria są łączone, nitowane oraz spawane i tworzą wyjątkowo sztywną i jednocześnie lekką konstrukcję. A110 ma niewielką masę, bo waży zaledwie 1080 kg. Kolejnym atutem są kompaktowe wymiary (długość 4198 mm, szerokość 1798 i wysokość 1252 mm), optymalne rozłożenie masy (44 proc. na przód i 56 proc. na tył) i nisko położony środek ciężkości. To gwarantuje niezwykłą zwrotność tego auta, szczególnie na krętych górskich drogach, która zapewniła marce kultowy status w latach 60. i 70.
Model A110 jest wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra z turbosprężarką, który powstał w biurze projektowym Aliansu Renault-Nissan. Inżynierowie marek Alpine i Renault Sport przeprojektowali silnik na potrzeby nowego modelu, dodając do niego charakterystyczne wloty powietrza, turbodoładowanie, układ wydechowy, zmienili również mapę wtrysków. Nowa jednostka napędowa ma maksymalną moc 185 kW/252 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm. W połączeniu z niewielką masą własną (1080 kg) oznacza to optymalny stosunek mocy do wagi na poziomie 4,3 kg/KM, co sprawia, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy.
Jednostka napędowa współpracuje z 7-biegową skrzynią DTC Getrag z mokrym sprzęgłem. Przełożenia w nowym modelu alpine zostały tak zestopniowane, aby zapewnić optymalne osiągi w każdych warunkach.
Kierowca, zgodnie ze swoim nastrojem i chęcią, może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: normal, sport i track. W ten sposób zmienia ustawienia silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, systemu ESC oraz dźwięku pracy układu wydechowego.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez