Uzupełnienie gamy Lexusa o wersję wyczynową jest konsekwencją strategii japońskiego producenta, który nie zapomina o klientach ze sportową zacięciem. Aktualnie w ofercie tej marki premium znajdują się dwa modele, które oprócz wersji "zwykłej" i hybrydowej dostępne są także w odmianie wyczynowej. Mowa o sedanie GS oraz coupe RC.
Oba modele są oferowane z dwulitrowym silnikiem turbo o mocy 245 koni (GS 200t i RC 200t) lub jednostką hybrydową o mocy 223 KM (GS 300h i RC 300h) oraz w wariantach z 477-konnym, wolnossącym silnikiem V8.
Flagowe coupe Lexusa o symbolu LC trafi do klientów już wiosną w dwóch wersjach silnikowych do wyboru. Hybrydowy wariant LC 500h będzie dostępny z jednostką Multi Stage Hybrid System, wyposażoną w 3,5-litrowy silnik V6 i dwie jednostki elektryczne. Lexusa LC 500 napędza zaś wolnossący V8 o mocy 477 koni i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm z 10-biegową przekładnią automatyczną na pokładzie.
Tu pojawia się następujące pytanie: jaki silnik trafi do lexusa LC F, skoro widlastą ósemkę, znaną z GS F i RC F, zastosowano już w standardowej wersji LC 500? Jak sugeruje portal AutoGuide, mogłaby to być jednostka V8 twin-turbo o mocy około 600 KM. Na wyjaśnienie tej zagadki będziemy musieli jednak jeszcze poczekać.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez