— W roku 2016 Skoda ponownie jest na kursie ku pobiciu dotychczasowych rekordów sprzedaży i dostaw. W dwudziestym piątym roku partnerstwa z Volkswagenem to kolejny dowód możliwości i siły tej marki — mówi Prezes Zarządu Skody, Berhnard Maier. — W nadchodzących latach będziemy korzystać z tego dorobku i jeszcze dalej się rozwijać. Fundamentem tego planu jest Strategia 2025, która przygotowuje Skodę do zrównoważonego rozwoju wobec procesów zmian zachodzących w społeczeństwie i przemyśle motoryzacyjnym.
Skoda jest jedną z najdłużej istniejących marek samochodowych na świecie. Firma zaczęła wytwarzać samochody w 1905 roku. Wtedy to ojcowie założyciele Laurin i Klement zbudowali w Mladej Boleslav swój pierwszy automobil — Voiturette A. Od tego czasu firma ta wyprodukowała w swoich placówkach na całym świecie już łącznie dziewiętnaście milionów samochodów.
Najbardziej dynamiczny rozwój Skody przypada na trwający od 1991 roku po dziś dzień okres połączenia sił z Grupą Volkswagen. Pod skrzydłami niemieckiego koncernu czeska marka przebojem wdarła się na rynki wielu krajów świata, szybko awansując do globalnej czołówki. Obecnie w swoim portfolio posiada siedem serii modelowych i ponad 40 wersji modelowych.
Samochody Skody są obecnie produkowane w czternastu lokalizacjach w siedmiu krajach. W ostatnich latach marka kontynuuje rozwój swoich możliwości produkcyjnych. Tylko w Czechach od 1991 roku zainwestowała już ponad 350 miliardów koron czeskich w procesy produkcyjne i fabryki.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez