Na macierzystym rynku japońskim suzuki swift piątej generacji właśnie trafia do sprzedaży. Nowy swift wyróżnia się ciekawym, sportowym wzornictwem, świetnymi właściwościami jezdnymi i niskim zużyciem paliwa. Pod jego maską znajduje się silnik 1.2 Dualjet współpracujący z systemem hybrydowym SHVS. Swift został zbudowany na nowej, lekkiej płycie podłogowej zaprojektowanej w technologii "Heartect".
Auto oferowane będzie również w wersji RS z silnikiem turbodoładowanym Boosterjet o pojemności 1.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który jest zestrojony z 6-stopniową przekładnią automatyczną. Takie połączenie zapewnia znakomite osiągi i świetne przyspieszenie przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa.
Pakiet bezpieczeństwa (dostępny powyżej wersji XG) zawiera najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Po raz pierwszy w samochodzie Suzuki zastosowano system przeciwdziałania kolizjom — Dual Sensor Brake Support (DSBS). Wykorzystuje on kamerę i czujnik laserowy wraz z automatycznymi światłami drogowymi, które dostosowują wysokość padania wiązki światła do otoczenia pojazdu. Pakiet obejmuje także aktywny tempomat, który automatycznie zachowuje zadaną odległość do samochodu jadącego przed swiftem. Wersja europejska swifta ma pojawiać się podczas marcowego salonu w Genewie.
Pierwsza generacja suzuki swift została zaprezentowana w 1983 roku podczas Yokohama Motor Show. Był to pierwszy miejski model Suzuki przeznaczony na globalny rynek. Znacznie lepiej jednak na rynku poradziła sobie druga generacja swifta zaprezentowana w 1989 roku. Prawdziwym hitem okazała się jednak trzecia wersja auta z 2004 roku zaprojektowana pod rynek europejski. W naszym kraju model spopularyzowała aktorka Joanna Brodzik, która jeździła nim w serialu "Magda M.".
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez