Zaprezentowany alaskan to auto terenowe przeznaczone do przewozu strażaków podczas różnego rodzaju interwencji. Samochód z napędem na cztery koła może także podejmować działania w trudnym terenie, podczas pożarów lasu, prowadzić rozpoznanie oraz zapewnić wsparcie dla ciężkiego sprzętu.
Renault zaprojektowało Alaskana do wyboru w wersji z pojedynczą lub podwójną kabiną. Jego podstawową jednostką napędową jest silnik 2,3 dCi o mocach 160 i 190 KM z podwójnym turbo. W zależności od rynku mają być dostępne również jednostki: benzynowa 2,5 litra o mocy 160 KM oraz diesel 2,5 litra o mocach 160 KM i 190 KM. Z silnikami współpracują: 6-stopniowa skrzynia manualna lub 7-stopniowa skrzynia automatyczna. Alaskan może mieć napęd na cztery koła lub tylko na oś tylną.
Produkcja auta wystartowała w Cuernavaca w Meksyku, ale docelowo model będzie wytwarzany jeszcze w dwóch fabrykach: w Barcelonie oraz argentyńskiej Cordobie. Mariaż Renault z Nissanem i Mercedesem zaowocował w tym przypadku wspólną platformą dostępną już w nowej navarze, a niedługo debiutującym mercedesie GLT. Sprzedaż alaskana rozpocznie się jeszcze w tym roku w krajach Ameryki Łacińskiej, gdzie pikapy tradycyjnie cieszą się dużym powodzeniem.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez