Najmniej awaryjne samochody w Niemczech

2016-11-21 11:07:50 (ost. akt: 2016-11-21 11:16:09)
Najmniej awaryjne samochody w Niemczech

Autor zdjęcia: Porsche

Tym razem porsche 911 oraz mercedes GLK otrzymały Złotą Plakietkę TUV. Których aut jeszcze usterki się nie imają?

Urząd dozoru technicznego TUV opublikował wyniki najnowszego raportu dotyczącego samochodów używanych w Niemczech. Raport jakościowo-eksploatacyjny TUV 2017 uwzględnia modele samochodów, które zostały pogrupowane w pięciu kategoriach wiekowych na podstawie ilości wykrytych podczas przeglądów usterek stanowiących poważne zagrożenie dla kierowcy i innych użytkowników ruchu drogowego.

Najlepszy wynik i Złotą Plakietkę TUV otrzymały tym razem mercedes GLK oraz porsche 911, które legitymują się identycznym wynikiem na poziomie 2,1 proc. Warto przypomnieć, że terenówka producenta ze Stuttgartu w ubiegłorocznej edycji rankingu zajmowała w statystykach miejsce drugie. Natomiast zwycięzca zestawienia 2016, czyli mercedes klasy A, tym razem musiał zadowolić się drugą pozycją. Tyle w kwestii aut trzyletnich. Polskich kierowców zainteresuje zapewne to, jak wyglądają tabele w przypadku aut siedmio- dziewięcio- czy jedenastoletnich.

Na uwagę zasługuje to, iż mercedes klasy M w kategorii aut 11-letnich znalazł się dopiero na 86 miejscu. Porsche wiedzie prym w statystykach, ale warto podkreślić, że jego przebieg w stosunku do konkurencji jest stosunkowo niewielki. To nie jest typowe auto, którym jeździ się do hipermarketu na zakupy. Warto więc zwrócić uwagę nie tylko na zajmowane miejsce. Spośród najmniej awaryjnych aut wyróżniają się m.in.: audi TT, toyota corolla verso, czy honda CR-V.

Ranking TUV edycji 2017 oparty jest na wynikach około 8,9 mln obowiązkowych przeglądów technicznych w okresie od lipca 2015 do czerwca 2016. Może zatem stanowić cenne źródło wiedzy na temat stanu samochodów używanych, które poruszają się po drogach u naszych zachodnich sąsiadów. Według autorów opracowania ogólny odsetek pojazdów, które z powodu poważnych usterek nie zaliczyły za pierwszym razem przeglądu w placówkach TUV, wynosi około 19,7 proc. To mniej niż średnia z poprzedniego raportu o 2,9 proc.
Źródło: Samar



AUTA MAKSYMALNIE TRZYLETNIE


1. Mercedes GLK (2,1 proc. usterek); średni przebieg to 52 000 km
1. Porsche 911 carrera (2,1 proc.); 29 000 km
3. Mercedes klasy B (2,2 proc.); 40 000 km
4. Mercedes klasy A (2,3 proc.); 40 000 km
5. Mercedes SLK (2,4 proc.); 29 000 km
***
134. Kia sportage (11,5 proc.); średni przebieg to 43 000 km



AUTA MAKSYMALNIE PIĘCIOLETNIE


1. Mercedes SLK (2,9 proc.); średni przebieg to 41 000 km
2. Audi A6/A7 (4,2 proc.); 88 000 km
3. Audi TT (4,4 proc.); 57 000 km
4. Audi Q5 (4,8 proc.); 86 000 km
4. Porsche 911 Carrera (4,8 proc.): 47 000 km
***
124. Dacia logan (22,6 proc.): średni przebieg to 72 000 km


AUTA MAKSYMALNIE SIEDMIOLETNIE


1. Mazda 3 (6,8 proc.); średni przebieg to 75 000 km
2. Porsche 911 Carrera (7,4 proc.); 55 000 km
3. Audi TT (7,7 proc.); 79 000 km
4. BMW X1 (8 proc.); 84 000 km
5. Toyota avensis (8,1 proc.); 93 000 km
***
117. Chevrolet matiz (31,6 proc.); średni przebieg to 60 000 km
[table]

[table]

AUTA MAKSYMALNIE DZIEWIĘCIOLETNIE


1. Porsche 911 Carrera (9,9 proc.); średni przebieg to 65 000 km
2. Audi TT (11,5 proc.); 95 000 km
3. Mazda 2 (12,4 proc.); 80 000 km
4. Mercedes SLK (12,8 proc.); 76 000 km
5. Toyota auris (12,9 proc.); 95 000 km
***
106. Renault laguna (35,3 proc.); średni przebieg to 139 000 km


AUTA MAKSYMALNIE JEDENASTOLETNIE


1. Porsche 911 carrera (10,4 proc.); średni przebieg to 78 000 km
2. Toyota corolla verso (15,8 proc.); 133 000 km
3. Mercedes SLK (17,4 proc.); 93 000 km
4. Toyota RAV4 (17,8 proc.); 115 000 km
5. Honda CR-V (18 proc.); 129 000 km
***
86. Mercedes klasy M (42 proc.); średni przebieg to 164 000 km


Komentarze (2)

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Kierowca #2117353 | 31.6.*.* 21 lis 2016 13:53

    Zobaczcie jakie przebiegi mają auta 10 i 11 letnie. Praktycznie nie kupisz takiego auta. Te auta w Polsce mają na (przekręconym) liczniku około 200 tys km. Raport nie jest wiarygodny, bo nie odzwierciedla statystycznego samochodu.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)