Dziś można jeszcze jeździć samochodem w terenie zabudowanym, z wyłączeniem strefy zamieszkania, w godz. od 23.00 do 5.00 z prędkością 60 km/h. Niebawem bez względu na porę dnia i nocy każdy będzie musiał poruszać się z prędkością do 50 km/h. Jaki jest tego powód?
Oczywiście, chodzi o bezpieczeństwo, w szczególności pieszych. Badania udowodniły, że zmniejszenie prędkości o 10 km/h ma istotne znaczenie, jeżeli chodzi o skutki zdarzeń drogowych. W ubiegłym roku, pomiędzy godzinami 23.00 a 5.00, doszło do 1777 wypadków, w których śmierć poniosło 327 osób.
Eksperci twierdzą, że ujednolicenie prędkości ma sens. Jej zróżnicowanie skutkowało tym, że kierowcy nie otrzymywali jasnego sygnału, gdzie i kiedy z jaką prędkością jechać. Co więcej, eksperci twierdzą, że w niektórych miejscach nocą powinniśmy jeździć jeszcze wolniej. Oczywiście nie brakuje i takich, którzy mają odmienne zdanie.
Prawodawcy próbują nadążyć za duchem czasu i chcą wprowadzić do kodeksu definicję urządzenia do transportu osobistego... Chodzi o sprzęt, który może być napędzany zarówno siłą mięśni, jak i silnikiem elektrycznym. Jeżeli chodzi o silnik, jego prędkość powinna być ograniczona do 25 km/h.
Mowa o deskorolkach, hulajnogach czy popularnych ostatnio segway'ach. Po zmianie przepisów osoby poruszające się takim sprzętem, będą mogły korzystać tylko ze ścieżek przeznaczonych dla rowerzystów. W tym przypadku eksperci są zgodni, bo jazda na hulajnodze niewiele różni się od jazdy na rowerze.
woj
Komentarze (32)
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
Sid #2081424 | 94.254.*.* 6 paź 2016 07:58
Kpina trochę sa miejsca gdzie te 50 w ciagu dnia to żart i spokojnie mozna przyspieszyć, a często potrącenia pieszych nie sa spowodowane przez kierowcę (choć oczywiście na niego spada odpowiedzialność) tylko przez pieszego który jak święta krowa wchodzi na przejście i nic go nie obchodzi. Według mnie powinno sie lepiej edukować pieszych w temacie drogi hamowania widoczności przez kierowców bo potrącenia osob z prawem jazdy sa napewno rzadsze ( nie popieram tej informacji niczym oprócz własnymi domysłami)
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! odpowiedz na ten komentarz
nick #2081258 | 77.254.*.* 5 paź 2016 20:34
A ja myslalem ze 50km/h jest zawsze. LOL
! odpowiedz na ten komentarz
rowerzysta #2081001 | 93.135.*.* 5 paź 2016 14:05
niech najpierw porobia te sciezki a pozniej niech sugeruja by na nich jezdzic
! odpowiedz na ten komentarz
kierowca bombowca #2080867 | 88.156.*.* 5 paź 2016 12:00
Super! Ekstra! Fajnie! Czy ci mądrzy państwo, którzy piszą te mądre ustawy żyją z nami na jednym świecie, czy na jakimś innym?
! odpowiedz na ten komentarz
Hardy Portier #2080594 | 94.254.*.* 5 paź 2016 08:46
Pozostanie nam młodym poruszać się bez przeszkód Nimbusem 2000
! odpowiedz na ten komentarz
EWA #2080541 | 89.228.*.* 5 paź 2016 07:43
A KIEDY ROWERZYŚCI OPUSZCZĄ CHODNIKI DLA PIESZYCH,POTRĄCEŃ JEST CORAZ WIĘCEJ
Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
111 #2080519 | 83.16.*.* 5 paź 2016 07:12
Na hulajnogach raczej jeżdżą dzieci, a one do wieku 10 lat nie mogą poruszać się po ścieżkach rowerowych! Co do rolkarzy, to większość ścieżek w Ol jest za wąska by rolkarz w słuchawkach na uszach nie stwarzał zagrożenia dla innych.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! odpowiedz na ten komentarz
aaa #2080516 | 5 paź 2016 07:06
tzn. że jak nie ma ścieżki rowerowej to swoją hulajnogą będę mogł jechać tak jak rowerzyści czyli po ulicy? SUPER :)))
Ocena komentarza: warty uwagi (6) ! odpowiedz na ten komentarz
dd #2080484 | 89.228.*.* 5 paź 2016 01:33
Jeszcze trzeba koniecznie przegonić rowery z chodników na szosy, bo samochód nie zabije rowerzysty, ale codziennie rowerzyści zabijają przechodniów. Tuzinami. Jak kamienie na szaniec. Bez kitu. Tango down.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) ! odpowiedz na ten komentarz
stefan #2080469 | 89.228.*.* 4 paź 2016 23:58
kiedyś próbowałem jechać z maksymalną dopuszczalną prędkością po al warszawskiej, jadąc oczywiście prawym pasem podjechał do mnie na odległość około 1 m kałtobus komunikacji wiejskiej którego kierowca używał nerwowo sygnałów świetlnych w celu zmuszenia mnie do bardziej brutalnego traktowania pedału przyśpiesznika, nadal mam tak jeździć? przecież będę uważany za ciotkę mimo przejechanych dziesiątek tysięcy km oesowych na limicie, dopuszczalna prędkość 50 km/h na wspomnianej warszawskiej czy sielskiej to tylko ułatwienie statystyki (bez)roboty dla MILICJI, nic więcej, nic
Ocena komentarza: warty uwagi (8) ! odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
PEGERASTA #2080453 | 89.228.*.* 4 paź 2016 23:12
POJEDZIEMY 500+ JUŻ WIDAĆ PO OC
Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! odpowiedz na ten komentarz
no tak ale #2080429 | 83.3.*.* 4 paź 2016 22:43
pokażcie mi chociaż jedną osobę,która jeżdzi po mieście 50 na godzinę - to fikcja
Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! odpowiedz na ten komentarz
Grześ #2080410 | 4 paź 2016 22:27
Rozumiem ograniczenie predkosci dla aut. Nie rozumiem ograniczen dla hulajnóg.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
zniesmaczony #2080397 | 88.156.*.* 4 paź 2016 22:17
szkoda w ogóle komentować to...
Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! odpowiedz na ten komentarz
busik #2080363 | 89.228.*.* 4 paź 2016 21:48
dlaczego korki? bo piesi chodzą jak po pastwisku no i gdzie my mamy te ścieżki rowerowe? kpina kpina kpina
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! odpowiedz na ten komentarz
Stef #2080360 | 94.254.*.* 4 paź 2016 21:47
Zdumiewające jak władza "troszczy" się o obywatela. Za rok pewnie zmniejszą do 40km/h.
Ocena komentarza: warty uwagi (8) ! odpowiedz na ten komentarz
ox #2080359 | 88.156.*.* 4 paź 2016 21:47
W skandynawii rząd restrykcyjnie egzekwuje odstępstwa od przepisów ruchu drogowego ale w zamian daje dobre drogi i brak konieczności życia w biegu żeby żyć godnie.A u nas co?E7 4 pasy o 50 lat za późno????
Ocena komentarza: warty uwagi (7) ! odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
mvp #2080326 | 83.24.*.* 4 paź 2016 21:07
"jazda na hulajnodze niewiele różni się od jazdy na rowerze" haha Naprawdę ... ?
Ocena komentarza: warty uwagi (10) ! odpowiedz na ten komentarz
prawdziwy olsztyniak #2080303 | 81.190.*.* 4 paź 2016 20:48
nie ma to jak knur ktory probuje dobrac sie do kieszeni obywatelom,te wszystkie szmaty od 25 lat powtarzam wszystkie wybrane ,gowna nie zrobily nic aby porawic bezpieczenstwo na drogach,tylko i wylacznie kary obostrzenia,itp,te imbecyle nie potrafili wprowadzic na drogach mijanek,25 lat betonu komunistycznego ,przyklad modernizacja drogi olsztyn ostroda hanba tym walom ani,ani jednej mijanki w tatych czsach kazdy beton byl za granica i widzial rorzne rozwiazania drogowe ,mimo to nawet sie nie zajaknal zeby cos zmienic i pluje wam w twarz kierowniczo prezesowskie komuchy najgorzej jak z buraka robi sie kapitalista wychodzi gowno w kolorze buraka
Ocena komentarza: warty uwagi (8) ! odpowiedz na ten komentarz
x #2080271 | 83.6.*.* 4 paź 2016 20:36
500+
Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! odpowiedz na ten komentarz
Andrzej #2080269 | 88.156.*.* 4 paź 2016 20:34
zakazać jazdy samochodów i wycofać je z produkcji to nie będzie wypadków
Ocena komentarza: warty uwagi (15) ! odpowiedz na ten komentarz
ddf #2080244 | 83.6.*.* 4 paź 2016 20:22
Jazda na włączpnych światłach w lato też miała ograniczyć wypadki, a badania pokzały że wypadków było jeszcze wiecej
Ocena komentarza: warty uwagi (19) ! odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
sds #2080238 | 83.6.*.* 4 paź 2016 20:21
Nie chodzi o bezpieczenstwo tylko o kase z mandatów bo kto wytrzyma jechać 50 km/h prrzy pustej drodze w nocy
Ocena komentarza: warty uwagi (24) ! odpowiedz na ten komentarz
ironista #2080232 | 88.156.*.* 4 paź 2016 20:17
Ogromna większość z tych 1777 wypadków zdarzyła się zapewne poza terenem zabudowanym no a cóż szkodzi zmienić przepis i przy okazji przetrzepać kieszenie kierowcom w terenie zabudowanym
Ocena komentarza: warty uwagi (18) ! odpowiedz na ten komentarz
ehh najlepiej zakazać #2079962 | 46.186.*.* 4 paź 2016 15:35
najpierw niech te bydlaki wybudują te ścieżki dla rowerów a później zakażą jazdy po jezdni a nie od razu zrobić zakaz a później niech sobie ludzie prowadzają rowery i noszą deski czy rolki pod pachą i na próżno szukają odpowiednich ścieżek..., bez przesady ale nikt specjalnie nie przeszkadza pieszym jadąc na rolkach czy desce..., co mają robić dzieci, którym wszystkiego zabrania chory przepis ! wiem, niech kolejne pokolenia zaczną wyjeżdżać z tego poronionego, nie przyjaznego własnym obywatelom kraju !
Ocena komentarza: warty uwagi (13) ! odpowiedz na ten komentarz