Fiat 500 Riva i koncept Mitsubishi w Paryżu

2016-09-28 06:56:35 (ost. akt: 2016-09-27 15:10:46)
Fiat 500 Riva i koncept Mitsubishi w Paryżu

Autor zdjęcia: Fiat

Jeżeli salon samochodowy odbywa się w stolicy Francji, można liczyć na prawdziwe petardy (1-16 października). Nowy fiat 500 Riva z deską rozdzielczą wykonaną z lakierowanego ręcznie mahoniu, mercedes z napędem na cztery koła i concept Mitsubishi.

Nowy fiat 500 Riva dedykowany jest do osób, które poszukują na stałym lądzie tej samej ekskluzywności, jaką prezentuje Aquariva Super — kultowy model jachtu produkowany w stoczni Riva. Jak twierdzi producent, prawdziwym sercem fiata jest deska rozdzielcza wykonana z lakierowanego ręcznie mahoniu z wstawkami z drewna klonowego. Wykonanie jej wymagało innowacyjnego procesu inżynieryjnego. Aby zapewnić doskonałą stabilność, elastyczność i wytrzymałość przez długie lata, drewno zostało nałożone na szkielet z ultralekkiego włókna węglowego. W przypadku wstawek z drewna klonowego konieczne jest ręczne zakładanie, dlatego każde wykończenie jest jedyne w swoim rodzaju. Tak więc drewno, najbardziej naturalny z elementów, łączy się z zaawansowaną technologią, uzyskując w rezultacie absolutną doskonałość, jaką mają wspomniane łodzie produkowane przez stocznię Riva. Z mahoniu wykonana jest również nakładka ochronna progów oraz gałka dźwigni zmiany biegów, wykonana z monobloku tego drewna. Od września, fiat 500 Riva wzbogacił się również o jeszcze jeden ekskluzywny detal. Mowa o kierownicy ozdobionej eleganckim, mahoniowym elementem.

Na Salonie w Paryżu można zobaczyć dwa Fiaty 500 Riva wyposażone w silnik 1.2 Fire o mocy 69 KM. Gama fiata 500 Riva oferuje jednak wiele opcji, takich jak na przykład dwucylindrowy silnik 0.9 TwinAir o mocy 85 KM i 105 KM oraz silnik diesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM.

Nowy konkurent rynkowy dla Audi A6 Allroad czy Volvo XC70, a od niedawna również dla V90 Cross Country zaprezentuje się przed szeroką publicznością podczas jesiennej wystawy w Paryżu. Mercedes Klasy E All-Terrain trafi do salonów wiosną przyszłego roku. Jego elementy rozpoznawcze to oferowany seryjnie napęd na wszystkie koła, zwiększony prześwit oraz dodatkowe osłony zderzaków, progów i nadkoli. A do tego trzy specjalne wzory obręczy do wyboru o średnicy 19 lub 20 cali.

Fot. Daimler AG

All-Terrain zadebiutuje w wersji E 220 d (194 KM), napędzanej nowym silnikiem Diesla. Niedługo potem dołączy odmiana z jednostką 6-cylindrową, również wysokoprężną. Oba warianty standardowo oferują 9-biegową przekładnię automatyczną. Klasa E All-Terrain jest seryjnie wyposażona w system Dynamic Select, który pozwala na wybór jednego z pięciu trybów jazdy. Wśród nich zestrojony pod kątem parametrów terenowych program All-Terrain, pochodzący wprost z mercedesa GLE.

Po wybraniu wspomnianego trybu, podczas jazdy z prędkością 35 km/h zawieszenie pneumatyczne podnosi się o dwa centymetry. Odpowiednio zmodyfikowane zostają wówczas progi aktywności systemu ESP, aktywnej kontroli przechyłów i kontroli trakcji. Zawieszenie pneumatyczne pozwala na wybór jednej z trzech pozycji – od standardowej do podniesionej o 35 mm. Zależnie od trybu jazdy najwyższy poziom można wybrać ręcznie, przyciskiem na konsoli środkowej.

Najnowszy model koncepcyjny mitsubishi GT-PHEV concept ujrzy światło dzienne jako światowa premiera wystawy motoryzacyjnej Paryż 2016. To komfortowy model o stylistyce nadwozia typu SUV z układem hybrydowym, który ma możliwość ładowania baterii z zewnętrznego źródła (PHEV). Konstrukcja wykorzystuje akumulatory o dużej pojemności, trzy silniki elektryczne (jeden znajduje się z przodu, a dwa z tyłu pojazdu) oraz jednostkę spalinową, zaprojektowaną specjalnie do współpracy z systemem PHEV.

Fot. Mitsubishi

Nowy model mitsubishi wyposażony został również w system kontroli napędu na cztery koła S-AWC. Jego maksymalny zasięg to przeszło 1 200 km, przy czym do 120 km kierowca jest w stanie pokonać wyłącznie w trybie elektrycznym.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB