Segment dużych SUV-ów to nowe otwarcie dla czeskiej marki. Atutami modelu kodiaq mają być wysokie walory użytkowe, elegancka i ponadczasowa linia nadwozia o wyraźnych krawędziach, a także atrakcyjna na tle rywali cena zakupu. SUV znad Wełtawy mierzy 4697 mm. Jest więc dłuższy od octavii o 40 milimetrów. Pozostałe wymiary nadwozia to 1882 mm szerokości oraz 1676 mm wysokości (razem z relingami dachowymi). Rozstaw osi to natomiast 2791 mm.
Z bazowym silnikiem TSI 1,4 litra o mocy 125 KM oraz napędem przedniej osi czeski SUV oparty na volkswagenowskiej platformie MQB waży bez kierowcy tylko 1452 kilogramy. Lub 1540 kg w analogicznej wersji z napędem na cztery koła.
Projekt wnętrza charakteryzują pionowe elementy stylistyczne jak np. otwory nawiewu klimatyzacji. Dwa z nich okalają umieszczony w centralnym miejscu ekran systemu multimedialnego i układają się w trapezoidalny kształt przypominający ten, który zdobi maskę kodiaq'a.
Na liście wyposażenia figurować będzie m.in. podgrzewana kierownica oraz ponad 30 rozwiązań z serii Simply Clever, jak np. wysuwane osłony chroniące krawędzie drzwi przed obtarciem, elektryczne zabezpieczenie tylnych drzwi dla dzieci, jak również zagłówki o specjalnym kształcie, który pomaga wygodniej ułożyć głowę podczas snu.
Bagażnik kodiaq'a należy do najpojemniejszych w segmencie: wersja pięcioosobowa oferuje od 720 do maksymalnie 2065 litrów po złożeniu oparć tylnych foteli. Omawiany SUV to zarazem pierwszy model marki, który można będzie zamówić z siedmioma siedzeniami.
Producent znad Wełtawy zapowiada, że początkowo w ofercie kodiaq'a znajdą się dwa silniki wysokoprężne 2.0 TDI oraz trzy benzynowce TSI. Rozpiętość rozwijanej mocy wynosi od 125 do 190 koni mechanicznych. Bazowy wariant 1.4 TSI oferowany będzie wyłącznie w zestawieniu z 6-biegową skrzynią mechaniczną oraz napędem na przednią oś.
Kolejną odmianą benzynową w gamie nowej skody będzie silnik 1,4 TSI, który rozwija maksymalnie 150 KM oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 250 Nm. Z kolei jednostki wysokoprężne zapewniają odpowiednio moc rzędu 150 lub 190 koni.
We wszystkich konfiguracjach poza modelem bazowym przewidziano do wyboru przekładnię manualną albo 7-biegowe DSG. Natomiast w przypadku topowej odmiany benzynowej 2,0 TSI o mocy 180 KM z napędem na cztery koła występuje tylko z automatyczną skrzynią biegów.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez