Scanie nowej generacji mogą zostać wyposażone w boczne kurtyny powietrzne, montowane w panelu nad drzwiami. Czy poprawi to bezpieczeństwo?
— Należy pamiętać o tym, że systemy bezpieczeństwa znajdujące się w pojeździe mogą być efektywne wtedy, gdy kierowca zapina pasy bezpieczeństwa, zapobiegające wyrzuceniu z kabiny podczas kolizji — mówi Christofer Karlsson, odpowiedzialny za rozwój systemów bezpieczeństwa w Scanii. — Boczne kurtyny powietrzne w połączeniu z poduszką powietrzną w kierownicy i napinaczami pasów bezpieczeństwa sprawiają, że kierowca i pasażer mają większą szansę na przeżycie w pojeździe jeśli ten będzie dachował — dodaje.
Inżynierowie firmy Scania są przekonani, że boczne kurtyny powietrzne zwiększą szanse przeżycia wśród kierowców, których pojazdy dachowały. Zwykle do wywrócenia ciężarówki dochodzi, gdy kierowca jest zmuszony do wykonania gwałtownego manewru. Gdy samochód zjedzie z drogi, podłoże zwykle jest miękkie i niestabilne. Pojazd jadący z dużą prędkością natychmiast grzęźnie i kładzie się na bok lub wywraca.
Nowe systemy zostały tak zaprogramowane, aby reagować i podejmować decyzję czy i kiedy uruchomić boczne kurtyny, bądź inne typy poduszek powietrznych.
woj
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez