Jak wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, w pierwszym kwartale 2016 r. w naszym kraju zarejestrowano tylko 20 nowych elektrycznych aut osobowych. Dla porównania w tym samym czasie w Norwegii zarejestrowano tych samochodów… 6 425.
„W Polsce jesteśmy na początku drogi. Nie ma zachęt finansowych dla użytkowników aut elektrycznych, jak np. możliwość darmowego parkowania. Nie mogą też oni korzystać z buspasów. Choć w niektórych miastach widzimy już początki takiej polityki. Oprócz tego świadomość ekologiczna w naszym kraju prawdopodobnie nie jest tak rozwinięta jak chociażby w państwach skandynawskich” – mówi Krzysztof Kowalski z firmy Nissan Poland.
Do zwiększenia sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce na pewno przyczyniłoby się wprowadzenie zwolnień podatkowych lub innych ulg dla kupujących. Poza tym konieczne jest powstanie kolejnych stacji ładowania, ponieważ w tej chwili jest ich u nas bardzo mało.
Mimo występujących trudności popularność aut elektrycznych w Polsce rośnie. W przyszłości należy spodziewać się coraz większego zainteresowania nie tylko ze strony klientów indywidualnych, lecz także firm. „Samochody elektryczne pozwalają wyróżnić się firmom, budować pewien wizerunek i zademonstrować dbanie o środowisko” – zauważa ekspert.
infowire.pl
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez