Arrinera Hussarya GT w wersji wyścigowej to pierwszy samochód konstrukcji i produkcji polskiej, biorący udział w Festiwalu Prędkości. Nadwozie samochodu powstało z kompozytów na bazie włókna węglowego, zaś rama przestrzenna i klatka bezpieczeństwa ze stalowych rur ze stali bezszwowej.
Powszechnie dziś stosowana w sportach motorowych stal kiedyś była wykorzystywana do budowy szkieletów samolotów myśliwskich. Aerodynamikę samochodu opracował zespół pod kierunkiem profesora Janusza Piechny z Politechniki Warszawskiej, a dopracowano ją w tunelu aerodynamicznym brytyjskiego ośrodka badawczego MIRA.
Zaprezentowany w Goodwood samochód, zbudowany w zgodzie z przepisami FIA GT, jest napędzany silnikiem V-8 o pojemności 6,2 litra, osiągającym między 420 i 650 KM, zależnie od specyfikacji. Moment napędowy jest dostarczany na tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej przekładni Hewland LLS ze sterowaniem łopatkami przy kierownicy Pectel, sprzęgła Tilton i mechanizmu różnicowego ze zwiększonym tarciem wewnętrznym.
Zawieszenie to konstrukcja własna Arrinery, z systemem popychaczowym oraz regulowanymi amortyzatorami Öhlins. Hamowaniem trudni się kwartet tarcz o średnicy 380 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami Alcon — wyścigowy układ ABS Bosch pomaga w optymalizacji siły hamowania.
woj
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez