Nowości rynku motoryzacyjnego

2016-05-11 11:39:25 (ost. akt: 2016-05-11 11:46:01)
Nowości rynku motoryzacyjnego

Autor zdjęcia: Fiat

Hyundai i30, zapowiedź studyjnego volkswagena, renault koleos drugiej generacji i citroen C6 w Państwie Środka. Na nasz rynek wchodzi z kolei fiat tipo w wersji hatchback, którego pierwsza generacja powstała ponad ćwierć wieku temu.

Nowa odsłona fiata tipo wchodzi na polski rynek. Mowa o tipo hatchback. Nowe propozycje w gamie modelowej fiata tipo zaprezentowano jeszcze przy okazji marcowej wystawy motoryzacyjnej Genewa 2016. Hatchback mierzy 4,37 m, natomiast odmiana kombi jest od niego dłuższa o 20 cm. Samochód włoskiej marki pod względem walorów praktycznych niczego nie musi się wstydzić. Jak podaje producent, odmiana tipo hatchback ma pojemność bagażnika na poziomie 440 litrów. W przypadku kombi „kufer“ pomieści zaś od 550 litrów. Dla porównania, tipo sedan oferuje użytkownikom bagażnik o pojemności od 520 litrów. Przestrzeń transportową da się lepiej wykorzystać po rozłożeniu oparć tylnej kanapy (dzielona w proporcji 60/40).

W drugiej połowie roku doczekamy się premiery nowej wersji hyundaia i30. Będzie to samochód po zmianach generacyjnych. Jak wynika z krążących w prasie motoryzacyjnej plotek, nowe wcielenie koreańskiego kompaktu ujrzy światło dzienne prawdopodobnie podczas wystawy Paryż 2016. Według danych z rynku polskiego, aktualnie hyundai i30 zajmuje w rankingu sprzedaży marki pozycję wicelidera. Do końca kwietnia na samochód ten przypada łącznie 1 398 rejestracji. Większą popularnością cieszy się tylko hyundai tucson, który według statystyk IBRM SAMAR zapewnił sobie wynik na poziomie 1 991 egzemplarzy.

Nowości czekają również na fanów citroena, ale jak na razie w... Chinach Nowy citroen C6 to auto szykowane z myślą o klientach właśnie z Państwa Środka. Nowy citroen C6 — mierzący na długość 4960 mm z rozstawem osi 2900 mm — ujrzał światło dzienne przy okazji tegorocznej wystawy motoryzacyjnej Auto China w Pekinie. I to właśnie Chiny będą głównym rynkiem zbytu dla tej flagowej limuzyny Citroena. Projekt powstał zresztą wspólnymi siłami z lokalną firmą Dongfeng Motor. Do sprzedaży nowy citroen C6 wejdzie pod koniec bieżącego roku. Jak twierdzi serwis Automotive News Europe, premiera auta na Starym Kontynencie nie jest planowana. Wynika to m.in. z malejącego zainteresowania klientów ofertą limuzyn klasy średniej.

Na targach w Pekinie Volkswagen zaprezentował studyjny model T-Prime Concept GTE, który dysponuje hybrydowym układem typu plug-in i napędem na cztery koła. Wielu twierdzi, że to prawdopodobnie zapowiedź volkswagena touarega kolejnej generacji... Studyjny volkswagen to model typu SUV należący do klasy wyższej. Wskaźniki oraz system obsługi są w pełni cyfrowe, z deski rozdzielczej zniknęły wszelkie konwencjonalne przełączniki — zamiast nich wprowadzono funkcje sterowania gestami i głosem oraz dotykowe ekrany. Światową premierę ma przy okazji zakrzywiony wyświetlacz systemu multimedialnego (Curved Interaction Area), który tworzy całość z innymi wskaźnikami i elementami obsługi różnych funkcji.
Ważny element konstrukcji volkswagena T-Prime Concept GTE stanowi hybrydowy zespół napędowy typu plug-in (moc łącznie 381 KM). Na dystansie do maksymalnie 50 km samochód może poruszać się w trybie elektrycznym. 8-biegową przekładnię automatyczną obsługuje się w samochodzie za pośrednictwem szklanego walca.

Przyszła również pora na renault koleos drugiej generacji. Nowy SUV ze znaczkiem Renault pojawi się na polskim rynku mniej więcej w połowie przyszłego roku. Samochód zbudowano na modułowej platformie CMF-C/D, którą znamy już z zastosowania w takich modelach jak m.in. espace, talisman i kadjar, a także X-Trail/Rogue oraz qashqai II. Za to stylistka nadwozia jest już dziełem francuskich projektantów.
Topowy SUV w ofercie Renault ma układ przednich reflektorów a’la litera „C“ zachodzących prawie aż na zderzak — podobnie jak w talismanie czy w nowym megane czwartej generacji. Francuski producent chwali się, że jego SUV bije konkurencję na głowę pod względem ilości miejsca z tyłu — promień na wysokości kolan w drugim rzędzie wynosi 289 mm. Na rekordową przestronność ma również wpływ wysokość kabiny oraz szerokość na wysokości barków i nad podłokietnikami, dzięki czemu pasażerowie siedzący z tyłu dysponują pokaźną ilością miejsca.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB