Według raportu Grupy AAA Auto, najbardziej poszukiwanymi markami aut używanych przez Polaków tej zimy był Ford oraz Opel. Przy czym w stosunku do okresu wiosennego zauważalny jest znaczny wzrost udziału w sprzedaży Opla.
Najczęściej wybieramy marki: Ford (12 proc.), Opel (10 proc.), Skoda (10 proc.), Volkswagen (7 proc.) i Toyota (7 proc.).
Ponad 55 proc. kierowców zdecydowała się na samochód z silnikiem benzynowym, a 45 proc. na diesla. Zdecydowana większość osób preferowała przy zakupie wersje typu hatchback (42 proc.), a dalej były kombi (21 proc.) i sedany (13 proc.). Pozostałe to m.in. pojazdy typu SUV, terenówki lub kabriolety.
Generalnie przy zakupie samochodu przedkładamy klasykę nad ekstrawagancją i wybieramy raczej stonowane kolory — srebrny, czarny, niebieski lub szary. Czerwony znalazł się na miejscu piątym, a żółty dopiero na czternastym.
— Polacy kierują się pragmatyzmem w wyborze auta używanego, które najczęściej kupowane jest jako samochód rodzinny i jednocześnie narzędzie pracy. Dlatego powinno ono spełniać takie parametry jak ekonomiczny silnik, dowiedziona trwałość auta czy duża objętość bagażnika — tłumaczy Przemysław Vonau, dyrektor generalny AAA Auto w Polsce. — Rośnie zainteresowanie pojazdami, które mają przebieg nie wyższy niż 80 tys. km. Chociaż wciąż najczęściej kupowane są auta z przebiegiem powyżej 150 tys. km, na co bezpośredni wpływ ma niższa cena.
woj
Komentarze (1)
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
dryh #1962480 | 217.99.*.* 27 mar 2016 09:42
only JAPAN
! odpowiedz na ten komentarz