Jak na talizman jego wymiary są wyjątkowe... Nadwozie o długości 4,85 m, szerokości 1,87 m i wysokości 1,46 m zapewnia dużą ilość miejsca i wyjątkowy wygląd. Noszenie takiego "przedmiotu" nie jest więc wskazane, ale zawsze można do niego wsiąść. Nawet jest to wskazane. Czym najnowsze dziecko renault chce przyciągnąć klientów?
Najpierw stylistyka. Talisman to duży sedan segmentu D o zarazem klasycznej i futurystycznej sylwetce. Wydłużona maska nadaje sylwetce auta jeszcze bardziej dynamiczny wygląd. Trzeba przyznać, że muskularne auto robi wrażenie i wyróżnia się z tłumu klasycznych limuzyn. Konkurencja w postaci volkswagena passata, skody superb czy opla insignia musi mieć się na baczności, bo talisman będzie stanowił dla niej mocną konkurencję. Dowody? Proszę bardzo.
Wnętrze talismana stanowi udane połączenie minimalizmu i zarazem wysokiej jakości. To jest właśnie to, czego oczekują klienci szukając modeli z wyższych półek. Elementy wnętrza, z którymi użytkownik ma bezpośredni kontakt zostały pokryte miękkim i przyjemnym w dotyku materiałem. Renault wyróżnia się przestronnością. Konstruktorzy zadbali o dostateczną ilość miejsca od siedzenia do dachu na przednich, jak i tylnych siedzeniach. W tej klasie aut istotna jest również przestrzeń na wysokości kolan między przednimi a tylnymi siedzeniami. Tu talisman wiedzie prym. A schowki? W renault jest ich tyle, że łącznie ich objętość stanowi ponad 25 litrów! Nie inaczej jest z bagażnikiem. 608 dm sześc. zapewnia talismanowi pozycję lidera w segmencie.
Przednie fotele... a jakże... klasa biznes. Na tylnej stronie oparć po raz pierwszy na świiecie zastosowano technologię "Cover Caving Technology". To półsztywna, wytrzymała i zarazem elastyczna konstrukcja daje nowe możliwości projektowe. Podczas dużych upałów wbudowana funkcja wentylacji zwiększa komfort podróżowania. Tylna kanapa z pianką o zmiennej gęstości zapewnia pasażerom wyjątkową wygodę. Boczne siedzenia wyposażone zostały w obrotowe zagłówki, które w razie potrzeby można złożyć.
Zajrzymy pod maskę. Talisman jest napędzany silnikami o niewielkich pojemnościach skokowych cechujących się dużą sprawnością. We wszystkich wykorzystano wiedzę, jaką firma Renault zdobyła na torze Formuły 1. Wyposażone zostały one w rozwiązania najnowszej generacji, takie jak bezpośredni wtrysk benzyny czy stalowe tłoki. Jakie to jednostki?
Dwa silniki benzynowe Energy TCe150 oraz Energy TCe 200 wyposażone w 7-biegową, automatyczną dwusprzegłową skrzynię biegów EDC oraz trzy wysokoprężne. I tak silnik Energy dCi 110 oferowany będzie do wyboru, ze skrzynią mechaniczną 6-biegową lub 6-biegową automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów EDC (wersja silnikowa Energy dCi 110 EDC nie będzie dosępna na rynku polskim). Silnik Energy dCi o mocy 110 KM zaskoczy użytkownika komfortem jazdy i osiągami. Jego emisja CO2 będzie wynosiła jedynie 95 g/km, co plasuje sedana Renault wśród najsprawniejszych samochodów tego segmentu.
Silnik Energy dCi 130 będzie również dostępny ze skrzynią mechaniczną 6-biegową lub 6-biegową automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC. Tak jak w nowym espace, silnik Energy dCi 160, wyposażony również w dwie turbosprężarki, będzie współpracował wyłącznie z 6-biegową, automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC.
Wszystkie silniki wysokoprężne w modelu talisman mają, oprócz filtra cząstek stałych dodatkowy filtr NOx. Zaletą tej technologii zwanej LNT (Lean NOx Trap) jest jej bezobsługowość. Wśród atutów tego modelu należy wymienić także niskie koszty użytkowania oraz niski poziom zużycia paliwa i emisji CO2.
Dzięki technologii Multi-Sense, która umożliwia wybór trybu jazdy, auto dostosowuje styl jazdy do upodobań kierowcy. System kieruje m.in. układem kierowniczym, silnikiem, automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów, urządzeniami pokładowymi, dźwiękiem pracy silnika czy oświetleniem wnętrza. I tutaj uwaga! Talisman jest jedynym samochodem w segmencie D, który łączy pracę systemu czterech kół skrętnych z układem sterowanym zawieszeniem.
Już w wersji ZEN auto dysponuje multimedialnym tabletem R-Link 2 z poziomo ustawionym 7-calowym ekranem oraz funkcja dostępu do usług on-line, który pozwala również zarządzać systemami wspomagającymi prowadzenie. A propos systemów wspomagających bezpieczeństwo... W modelu zamontowany został aktywny regulator prędkości oraz aktywny system wspomagania nagłego hamowania. Na zakończenie warto wspomnieć, że auto będzie dostępne w wyjątkowych kolorach nadwozia o nazwach niebieski cosmos czy alpejska biel.
woj
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez