Od 2007 roku nissan qashqai zyskał spore grono zwolenników. Po świecie jeździ już ponad dwa miliony tych udanych crossoverów. Teraz przyszedł czas na jego drugą odsłonę...
Druga generacja nissana w porównaniu do pierwszej na pewno zyskała na elegancji, a muskularne przetłoczenia nadają dynamiki. Linia oryginalnej osłony wlotu powietrza w kształcie litery V, która ma być stosowana we wszystkich modelach wprowadzanych na rynek w przyszłości, biegnie w górę maski, w stronę boku nadwozia, nadając mu bardziej sportowy wygląd. Reflektory diodowe w kształcie bumerangu i tylne lampy zespolone stanowią wysokiej jakości detale i charakterystyczny element nadwozia, wyraźnie widoczny zarówno w ciągu dnia, jak i po zmroku.
Nowa generacja troszeczkę urosła zarówno wszerz, jak i wzdłuż. Qashqai jest o dwa centymetry szerszy i niemal
o pięć dłuższy od poprzednika. Z drugiej strony zmalał o półtora centymetra. Co ciekawe, mimo zmiany ostatniego wymiaru, ilość miejsca nad głową zarówno z przodu, jak i z tyłu wzrosła o cały centymetr, a pozycja kierowcy nadal jest podwyższona w stosunku do aut kompaktowych.
Wnętrze nissana qashqai to połączenie innowacyjnych technologii z praktycznymi rozwiązaniami ułatwiającymi codzienne korzystanie z pojazdu.
Projektując kabinę nowego modelu, styliści i inżynierowie Nissana podkreślili rangę kierowcy. Liczne rozwiązania w zakresie komfortu, wygody i bezpieczeństwa zostały przeanalizowane i zmodyfikowane tak, aby zapewnić mu łatwy dostęp do wszystkich najważniejszych przyrządów. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi kierowca może dostosować pojazd do swoich potrzeb, począwszy od włączenia funkcji potrójnego mignięcia kierunkowskazów... Poszczególne menu i informacje ułożone są w logiczny ciąg i wyświetlane na nowym ekranie w zestawie wskaźników. Do nawigacji po menu służą przyciski na kierownicy. Więcej miejsca na poziomie głowy i nóg
mają również pasażerowie. Poszerzenie nadwozia nowego modelu pozwoliło zwiększyć ilość miejsca na wysokości ramion.
Samochód będzie oferowany z czterema silnikami do wyboru, w tym dwoma benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi, w wer-sjach z napędem na przednią lub obie osie. W ofercie są zarówno manualne skrzynie biegów, jak i zupełnie nowa przekładnia automatyczna o nazwie Xtronic.
Silnik o poj. 1,2 l o symbolu DIG-T to wspólne dzieło konstruktorów sojuszu Nissana z Renault, opracowane specjalnie na potrzeby nowego modelu qashqai. Nowoczesny, turbodoładowany silnik współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną rozwija moc 115 KM i wytwarza 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mimo niewielkiej pojemności jednostka jest bardzo dynamiczna i zapewnia lepsze przyspieszenie oraz elastyczność niż wolno ssąca o poj. 1,6 l, znana z poprzedniego modelu. Oferowane będą również modele z silnikiem Diesla o poj. 1,5 l (110 KM) i 1,6 (130 KM) oraz benzynowy o poj. 1,6 l i mocy 120 KM. woj
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez