Tę głośną imprezę poprzedzą dwa dni prasowe, które będą miały miejsce 15 oraz 16 września. We Frankfurcie będzie można zobaczyć m.in. mercedesa Klasy C aktualnej generacji, który doczekał się wersji coupe. Sportowy charakter modelu podkreślają takie elementy jak np. dłuższa o 6 cm maska silnika niż w poprzedniku, pozbawione ram okna w drzwiach, jak również niższe zawieszenie o 1,5 cm. Nowa Klasa C coupe ma o 8 cm dłuższy rozstaw osi od poprzedniczki, jest przy tym o 9,5 cm dłuższa i o 4 cm szersza. Wzrost wymiarów auta przekłada się na większą przestronność w pierwszym rzędzie foteli. Więcej miejsca na wysokości ramion, bioder i nad głowami wygospodarowano zarówno z przodu, jak i z tyłu samochodu.
Standardowo coupe producenta ze Stuttgartu jest oferowane z zawieszeniem stalowym z aktywnym systemem tłumienia. Jako opcja występuje natomiast zawieszenie pneumatyczne Airmatic z funkcją samopoziomowania. Elektronicznie sterowana regulacja siły tłumienia zapewnia wysoki komfort resorowania, a jednocześnie pozwala wybrać jeden z kilku trybów pracy: sportowy, komfortowy lub obniżający zużycia paliwa. W tym celu kierowca musi tylko sięgnąć do przełącznika wyboru profilu jazdy — Dynamic Select i wybrać jedno z ustawień: Eco, Comfort, Sport, Sport+ lub Individual (ten ostatni służy do personalizacji ustawień pojazdu).
W gamie Klasy C Coupe początkowo dostępne będą do wyboru cztery wersje benzynowe i dwie wysokoprężne. Bazowa odmiana C 180 z jednostką o pojemności 1,6 litra rozwija moc 156 KM, a mocniejsze — zasilane silnikiem 2-litrowym — odpowiednio: 184 KM (C 200), 211 KM (C 250) oraz 245 KM (C 300). Na klientów czeka też diesel 2.1 o mocy maksymalnie 170 lub 204 koni mechanicznych. Według oficjalnych danych producenta, średnie zużycie paliwa w porównaniu z poprzednikiem spadło nawet o 27 proc.
Targi we Frankfurcie to również kia sportage IV generacji. Stylizacja samochodu to dzieło europejskiego studia Kia we Frankfurcie, któremu pomagała centrala w koreańskim Namyang i atelier projektowe Irvine w Kalifornii.
Największą zmianą w stylizacji "kijanki" jest nowy układ maski — światła główne nie są już zintegrowane z atrapą chłodnicy lecz rozciągają się ku tyłowi wzdłuż ostrych przetłoczeń pokrywy silnika i wyraźnie zaznaczonych nadkoli. Charakterystyczny dla aut marki Kia kształt grilla w formie "tygrysiego nosa" został poszerzony i osadzony niżej niż dotychczas. Projektantom zależało na tym, aby dzięki zastosowanemu zabiegowi stylistycznemu nadać SUV-owi wrażenie masywności i pewnego trzymania się drogi.
Podczas targów IAA 2015 we Frankfurcie publiczność w Europie po raz pierwszy będzie miała okazję zobaczyć z bliska model lexus RX po zmianach generacyjnych. To już czwarte wcielenie "japończyka". W swoim najnowszym wcieleniu Lexus RX ma teraz długość 4890 mm, czyli aż o 12 cm więcej niż poprzednik. Awangardowa, drapieżna stylistyka ma wiele wspólnego z dobrze przyjętym, ale mniejszym lexusem NX. Przednią część nowego RX-a podkreśla odważnie narysowana krata wlotu powietrza w kształcie wrzeciona z chromowaną otoczką, a także potrójne reflektory diodowe przypominające literę "L". Ciekawym elementem stylistycznym są zaciemnione słupki C dające efekt "pływającego" dachu — to rozwiązanie nigdy wcześniej nie spotykane w samochodach marki Lexus.
Warto wspomnieć, że RX to najlepiej sprzedający się model w dotychczasowej historii marki Lexus. Z łącznym wynikiem około 2,2 milionów egzemplarzy stanowi ponad 33 proc. ogólnej sprzedaży tego producenta.
Ważnym rozszerzeniem gamy modelowej jest GS 200t, który podczas moto-wystawy we Frankfurcie również będzie miał swoją europejską premierę. Wspomnianą wersję wyposażono w dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy, współpracujący z 8-stopniową skrzynią automatyczną. Nowością w Lexusie GS jest przeprojektowany grill ze standardowymi reflektorami Bi-LED.
Na międzynarodowej moto-imprezie u naszych zachodnich sąsiadów będzie można zobaczyć również nową wersję Sport, przeznaczoną dla lexusa CT oraz IS.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez