Unowocześniona "pięćsetka" i... Co nowego w salonach?

2015-07-22 15:39:52 (ost. akt: 2015-07-23 09:25:17)
Unowocześniona pięćsetka i... Co nowego w salonach?

Autor zdjęcia: BMW

Nowa "siódemka" od BMW, unowocześniona "pięćsetka" od Fiata, koncept od Suzuki i powrót do przeszłości Hondy. W polskich salonach w tym roku pojawi się jeszcze wiele ciekawych propozycji w wielu segmentach.

W drugim półroczu tego roku marka BMW wprowadzi na polski rynek kilka nowości — w tym najnowszą wersję flagowej Serii 7. Jak planuje generalny importer, w październiku na polskim rynku zadebiutuje nowa generacja Serii 7. W tym samym miesiącu pojawi się nowa wersja crossovera X1. Pod koniec roku koncern z Bawarii wprowadza natomiast technologię Plug-in Hybryd do swoich głównych modeli, a pierwszym przedstawicielem będzie wersja BMW X5 xDrive 40e. Wcześniej, bo już od lipca na polskim rynku dostępne będzie odświeżone BMW Serii 3 jako sedan oraz kombi. Powody do radości mieć będą również klienci marki MINI. Jesienią na polski rynek zawita bowiem Clubman po ostatnich zmianach generacyjnych.



Fot. Fiat


W polskich zakładach Fiat Chrysler Automobiles w Tychach już produkowana jest unowocześniona wersja Fiata 500. Samochód pojawi się w sprzedaży od września. Zawiedzeni mogą czuć się ci, którzy po nowej „pięćsetce“ spodziewali się dużych zmian stylistycznych. Zmiany wprawdzie są, ale tylko w niewielkim stopniu wpłynęły one na wygląd miejskiego fiata. Stylistom postanowiono bowiem zadanie odświeżenia projektu nadwozia, jednak z zachowaniem wszystkich tych elementów, które tak przypadły do gustu użytkownikom „pięćsetki“ w Europie i nie tylko (łącznie ponad 1,5 mln egzemplarzy sprzedanych na świecie).
Od strony stylistycznej unowocześniony Fiat 500 wyróżnia się m.in. przeprojektowanym pasem przednim, gdzie mamy nowe reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. Nieco inaczej wyglądają też klosze tylnych świateł oraz sam projekt deski rozdzielczej z umieszczonym między środowymi nawiewami powietrza ekranem dotykowym.


Fiat 500, który obecny jest na rynku już od 8 lat, w porównaniu z poprzednikiem wyróżnia się ponad 1 800 elementami. Warto dodać, że „pięćsetka“ to obok pandy dwa najpopularniejsze aktualnie modele Fiata w Europe, a zarazem ścisła czołówka aut z segmentu A.

Fot. Suzuki




A co słychać w kraju Kwitnącej Wiśni? Choćby Suzuki jeszcze w tym roku wprowadzi na rynek nowy model z segmentu B. Będzie to samochód oparty na projekcie, jaki ujrzał światło dzienne podczas wystawy Genewa 2015 o inicjałach iK-2. Ten mierzący 4023 mm długości samochód z rozstawem osi 2520 mm oparto na nowej platformie, która pozwala na redukcję masy pojazdu przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności nadwozia.
Wersja produkcyjna suzuki iK-2 otrzyma jako źródło napędu m.in. turbodoładowaną jednostkę napędową 1.0 Boosterjet z układem bezpośredniego wtrysku paliwa. Model seryjny oparty o koncept iK-2 trafi na linie produkcyjne indyjskiej fabryki Maruti Suzuki. Stanie się to już w grudniu.



Fot. Honda


Honda natomiast szykuje się do polskiej premiery modelu HR-V. To niewątpliwie nawiązanie do modelu, który kilkanaście lat temu był jednym z prekursorów segmentu miejskich crossoverów. W swoim nowym wcieleniu honda HR-V rywalizować będzie o względy klientów z takimi modelami jak m.in. renault captur oraz opel mokka. HR-V wyróżnia się dynamicznie zaprojektowaną linią nadwozia, w której starano się połączyć masywność karoserii typu SUV z elementami sportowymi a’la coupe — takimi jak opadająca linia dachu oraz ukryte klamki tylnych drzwi. W momencie wejścia na rynek nowa honda HR-V będzie oferowana do wyboru z jednostką wysokoprężną 1.6 i-DTEC o mocy maksymalnie 120 KM lub z benzyniakiem 1.5 i-VTEC o mocy130 KM. Według danych fabrycznych, zużycie paliwa w przypadku wersji dieslowskiej z nowo zaprojektowaną sześciobiegową skrzynią manualną będzie oscylować na poziomie od około 4 l/100 km.
Źródło: Samar

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB