Mercedes Klasy G

2015-03-20 08:00:00 (ost. akt: 2015-03-18 13:13:43)
Mercedes Klasy G

Fot. Mercedes-Benz



Należy do najdłużej produkowanych samochodów na świecie. Świat ujrzał go w 1979 roku, po siedmiu latach prac. Ostatnio Mercedes zaprezentował jego najnowszą, pokazową wersję.



Pokazowa wersja mercedesa G 500 z napędem na cztery koła zaprezentowana została na zakończonych targach motoryzacyjnych w Genewie. 
W przeciwieństwie do tradycyjnych, sztywnych osi w wersji G 500 4x4ā koła nie znajdują się na wysokości dyferencjału, ale znacznie poniżej, a to dzięki mostom portalowym na zwolnicach. Przy takiej konstrukcji prześwit pojazdu wynosi aż 450 mm (w przypadku seryjnego modelu G 500 z przedłużonym rozstawem osi jest to 210 mm), a rozstaw kół to 1774 mm (w przypadku modelu seryjnego — 1475 mm).
 Głębokość brodzenia terenowego mercedesa wynosi okrągły metr! To naprawdę dużo. Dla porównania, wartość ta dla transportera opancerzonego rosomak wynosi 1,5 metra!


Ważąca prawie trzy tony wersja o nawie Gelendy oferuje standardowo 22-calowe obręcze z ogumieniem 325/55. A co pod maską? Tu zamontowano jednostkę V8 o pojemności 4 litrów, uzbrojoną w bezpośredni wtrysk benzyny oraz podwójne turbodoładowanie. Motor wyciska z siebie 422 koni oraz maksymalny moment obrotowy 610 Nm. Kierowca jest w stanie rozpędzić to monstrum na drodze asfaltowej do ponad 210 km/h.


Podwozie G 500 4x4ā w dużej mierze bazuje na podwoziu seryjnej Klasy G. To połączenie dynamiki i komfortu zarówno na asfalcie, jak i w terenie. Decydujący wpływ ma tu nowa konfiguracja amortyzatorów, zapożyczona z samochodów rajdowych. Okazuje się, że przy każdym kole pracuje zamontowany równolegle system podwójnych sprężyn i amortyzatorów. Jedna kolumna ma konwencjonalne ustawienie, a w drugiej siła tłumienia jest sterowana elektronicznie i dostosowywana do nawierzchni po której podróżujemy. 
Taka konstrukcja umożliwia znaczne pochylenie sworznia zwrotnicy w trybach sport i comfort, uruchamianych za naciśnięciem przycisku i uaktywniających się po kilkunastu sekundach. 
Sztywniejsze ustawienia trybu sport pozwala szybciej pokonywać ciasne zakręty. Tryb comfort opracowany został natomiast do harmonijnego tłumienia wszelkich nierówności.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB