Rok później auto przypominające popularnego jeepa weszło do produkcji. Samochód szybko wpisał się w krajobraz półwyspu Apenińskiego i Włosi żartobliwie zaczęli na niego wołać "strażnik porządku". Specjalna wersja o nazwie torpedo mogła zabrać na pokład nawet sześć osób. Pojazd był używany w wojsku, policji oraz straży pożarnej.
Wypada wspomnieć, że włoska campagnola była też eksportowana do wielu krajów, m.in. do Kanady.
Pod maską auta można było znaleźć m.in. silnik benzynowy o poj. 1901 cm sześc. i mocy 53-63KM oraz diesel o poj. 1895 cm sześc.i mocy 47 KM.
Auto brało udział w wielu wyprawach naukowych oraz podróżniczych m.in. w podróży „Dookoła Afryki”. Dystans od Cape Town do Algieru samochód pokonał w 11 dni.
Nową serię modeli campagnola Fiat zaprezentował podczas w 1974 podczas wystawy samochodowej w Belgradzie. Model podstawowy otrzymał benzynowy silnik o poj. 1995 cm sześc. i mocy 80 KM.
Dla klientów z zasobniejszym portfelem oferowano bogate wyposażenie dodatkowe: wyciągarkę, felgi z szerokimi oponami, orurowania, radiostacje i dodatkowe reflektory. Poszczególne wersje mieściły od 7 do 9 osób. Samochód produkowany był również w wersji opancerzonej. Warto wspomnieć, że fiatem campagnola jeździł również papież Jan Paweł II. Był to najdłużej używany pojazd papamobile. W 1987 roku zaprzestano produkcji tego samochodu.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez