Po raz pierwszy pojawił się czterdzieści lat temu, w 1975 roku. Już wówczas miał cechy, które do dzisiaj decydują o jego charakterze: nowoczesny napęd na przednie koła oraz praktyczną dużą pokrywę bagażnika.
Już rok później Volkswagen rozszerzył ofertę o wersję z silnikiem 1,1 litra o mocy 50 KM. Z kolei w 1977 roku paleta modeli powiększyła się o kolejną wersję nadwozia. Chodzi o model Derby, dwudrzwiowe coupe, z wyraźnie zaznaczonym tyłem i bagażnikiem o pojemności 515 litrów, który wyznaczył nowe trendy w konstruowaniu nadwozia. Polo i Derby były w tamtym czasie dostępne także z silnikiem 1,3 litra o mocy 44 kW / 60 KM.
W sierpniu 1981 roku, zaprezentowana została druga generacja polo. Całkiem nowe nadwozie, z wyraźnym skośnym tyłem zmieniło jego oblicze. Przy złożonej tylnej kanapie pojemność bagażnika samochodu wynosiła tysiąc litrów, co wówczas było rekordem w tej klasie!
W 1986 roku w polo zamontowany został pierwszy silnik wysokoprężny . Była to jednostka o mocy 45 KM. Samochód spalał 6 litrów oleju napędowego na 100 km. W tym samym roku w polo pojawił się pierwszy katalizator „mikro” w układzie wydechowym. Cztery lata później każde Polo z silnikiem benzynowym było wyposażone w taki katalizator. Jesienią 1990 roku Polo otrzymał masywniejsze zderzaki i prostokątne reflektory. W tym samym czasie zwiększono moc silników o kilka koni mechanicznych.
Wraz z wprowadzeniem na rynek trzeciej generacji pobito kilka rekordów produkcyjnych. W 1995 roku taśmę opuścił czteromilionowy egzemplarz, dwa lata później pokonano granicę pięciu milionów, a w 1999 roku sześciu milionów egzemplarzy.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez