Bez znaczenia czy były to wyścigi górskie, turnieje samochodowe, czy wyścigi na torach pętlowych. Był taki czas, kiedy pojazdy marki Mercedes rządziły na torach.
Za wybitny triumf uważa się do dziś podwójne zwycięstwo w wyścigu z okazji otwarcia toru Nurburgring, które miało miejsce 19 czerwca 1927 roku.
Wówczas to Rudolf Caracciola dojechał do mety jako pierwszy, wyprzedzając Adolfa Rosenbergera. Obaj kierowcy prowadzili model S z 6-cylindrowym silnikiem o ogromnej pojemności 6,8 litra, który dzięki sprężarce osiągał moc 180 KM przy 3,3 tys. obr./min.
Model K z kolei dał początek legendarnej rodzinie ciężkich samochodów Mercedes-Benz z silnikiem sprężarkowym, które zdominowały sport wyścigowy na długie lata, ale cieszyły również normalnych użytkowników dróg. Był jeszcze model S. Pierwszy z szeregu aut nazywanych potocznie "białymi słoniami", które na przełomie lat 20. i 30. ubiegłego wieku opanowały świat wyścigów.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez