Nowa Honda Civic Type R

2014-10-03 14:00:54 (ost. akt: 2014-10-03 14:04:40)



Światowa premiera hondy civic type R odbędzie się podczas paryskich targów Mondial de l’Automobile 2014. To będzie najbardziej ekstremalna wersją modelu type R, jaka kiedykolwiek powstała. 



Nowa Honda Civic Type R

Fot. Honda



Źródłem napędu jest 2-litrowa jednostka benzynowa i-VTEC z serii Earth Dreams Technology. Silnik rozwija ponad 280 KM, oferując niedoścignione osiągi w porównaniu z poprzednimi wcieleniami modelu Type R, w tym wszystkimi generacjami civica, a także sportowymi odmianami Integry i Accorda, a nawet NSX-a.


Nowy motor Hondy spełnia normy czystości Euro 6 i odznacza się bardzo zaawansowaną konstrukcją. Nowa jednostka otrzymała turbosprężarkę, która pozwala uzyskać lepsze osiągi przy niższych prędkościach obrotowych. Z kolei przy wyższych obrotach doskonałą dynamikę zapewnia układ zmiennych faz rozrządu i-VTEC. 


W nowej hondzie civic zadebiutuje nowy przycisk „+R” zlokalizowany na kole kierownicy. Po jego naciśnięciu zostanie aktywowany tryb pozwalający uzyskać niesamowite wrażenia z jazdy. Reakcje silnika będą wówczas wyostrzone, a moment obrotowy dostarczany w bardziej agresywny sposób. Zmieni się również sposób pracy układu kierowniczego na bardziej bezpośredni. 


Kolejnym przykładem innowacyjnego podejścia hondy do budowy samochodu o sportowych osiągach jest system „steer axis”. W celu przekazania mocy turbodoładowanego silnika 2,0 litra i-VTEC na koła, w przednim zawieszeniu auta zastosowano innowacyjny, mechaniczny system, który minimalizuje niekorzystne siły przekazywane z kół na kierownicę i pozwala w pełni wykorzystać dynamiczne właściwości jezdne nowego modelu.


Co więcej, specjalnie dla modelu type R, inżynierowie Hondy opracowali czteropunktowy system adaptacyjnych amortyzatorów, który automatycznie dostosowuje siłę do aktualnych warunków drogowych. Dzięki temu zaawansowanemu układowi, nowa honda zapewnia komfort zarówno podczas spokojnego przemieszczania się ze stałą prędkością, jak i bardzo dobre właściwości podczas sportowej jazdy. 


Podobnie jak poprzednicy, nowy civic będzie wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Pozwala ona wybrać kierowcy odpowiedni bieg w każdym momencie, na przykład zredukować z piątego na trzecie przełożenie podczas zbliżania się do zakrętu. 
Samochód będzie budowany w należącej do Hondy nowoczesnej fabryce w Swindon w Wielkiej Brytanii, a w sprzedaży pojawi się w roku 2015.



Historia powstania modelu:



NSX Type R pierwszej generacji produkowano od 1992 roku i był dostępny wyłącznie w Japonii. Model ten zapoczątkował historię sukcesu wariantów Type R. Celem konstruktorów było stworzenie auta, które dostarczy kierowcy niezapomnianych wrażeń z jazdy przy zachowaniu dynamiki samochodu wyścigowego. Design nadwozia NSX-a Type R odzwierciedlał stylizację bolidu F1. W modelu tym po raz pierwszy zastosowano również czerwony emblemat Hondy oraz biały kolor karoserii Championship White. 
W samochodzie montowano sześciocylindrowy silnik o poj. 3 i mocy maks. 280 KM przy 7 300 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 30 kgm osiągany był przy 5 400 obr./min.


Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB