Legendy motoryzacji — Seicento

2014-08-14 09:38:02 (ost. akt: 2014-08-14 09:41:35)



Popularne na naszych drogach seicento miało w historii swojego protoplastę. Jakże innego od dobrze nam znanego i spotykanego na każdej ulicy i parkingu auta. Był to fiat 600 (wł. seicento), którego głównym konstruktorem był Dante Giacosa.

Legendy motoryzacji — Seicento

Fiat 600 Fot. Fiat

Pierwszy fiat z silnikiem umieszczonym z tyłu. 
Jego produkcję rozpoczęto w 1955 roku. W naszym kraju hucznie otwarto wówczas Pałac Młodzieży w Warszawie oraz Stadion Dziesięciolecia, a na świecie, pierwszy amerykański okręt podwodny o napędzie atomowym wypłynął w swój pierwszy rejs...

Był to popularny samochód, na którym wzorowano inne modele, takie jak seat 600, czy zastava 750. Pod jego maską montowano dwa rodzaje silników: o poj. 633 cm sześc. oraz o poj. 767 cm sześc. Pierwszy z nich rozwijał moc 22 KM i rozpędzał auto do 100 km/h, a drugi — 29 KM i pozwalał na osiągnięcie 110 km/h. 
Rok po rozpoczęciu produkcji fiata fabrykę opuścił pierwszy fiat multipla 600.

Pierwszy na świecie samochód typu minivan. Konstrukcja samochodu opierała się na fiacie 600. To niewielkie auto było używane przez włoskich taksówkarzy, sklepikarzy, a także rolników. Jego nadwozie było bardzo funkcjonalne i mogło zmieścić aż sześć osób.

Samochód miał trzy rzędy siedzeń, dla dwóch osób każde. Po wymontowaniu dwóch ostatnich zyskiwało się dość sporą powierzchnię bagażową, która mogła udźwignąć aż 600 kg. W samochodzie montowano silnik o poj. 633 cm sześc. i mocy zaledwie 22 KM. Pozwalał on na rozpędzenie auta do prędkości 90 km/h. Produkcję multipli oraz fiata 600 zakończono w 1969 roku. 

woj 



Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB