Silnik Roku 2014

2014-07-07 10:01:57 (ost. akt: 2014-07-07 10:05:11)

W konkursie International Engine of the Year 2014 (Międzynarodowy Silnik Roku 2014) fordowski silnik benzynowy 1.0 EcoBoost zwyciężył już po raz trzeci z rzędu, zdobywszy w klasyfikacji łącznej 351 punktów.

Silnik Roku 2014

Fot. Ferrari



Niewielki silnik benzynowy napędzający modele Forda, w tym nowy model fiesty, pokonał konkurentów z segmentu premium, a nawet supersamochody, zdobywając już trzeci rok z rzędu najważniejszą w branży nagrodę przyznawaną jednostkom napędowym.
Opracowany przez firmę Ford Motor Company silnik 1,0 l EcoBoost otrzymał tytuł w uznaniu za kulturę pracy, osiągi, wydajność oraz zaawansowane technologie.

Ponadto, podczas targów Engine Expo 2014 zorganizowanych w Stuttgarcie, jury składające się z 87 dziennikarzy motoryzacyjnych pochodzących z 35 krajów całego świata już trzeci raz z rzędu przyznało tej jednostce tytuł „Najlepszy silnik poniżej 1,0 l”.
To wystarczyło do wyprzedzenia najpoważniejszych konkurentów, którym okazało się Ferrari z silnikiem 4.5 V8 (281 punktów) oraz Volkswagen z konstrukcją 1.4 TSI Twincharger (254 punkty).

Źródło: Samar



W tegorocznej edycji konkursu International Engine of the Year jury dziennikarzy motoryzacyjnych wyróżniło następujące konstrukcje:

— NAGRODA GŁÓWNA: Ford 1.0 EcoBoost

— NAJLEPSZY NOWY SILNIK ROKU: Mercedes-Benz AMG 2.0 turbo

— NAJLEPSZY "ZIELONY" SILNIK ROKU: Tesla Model S

— NAJLEPSZY SPORTOWY SILNIK ROKU: Ferrari 4.5 V8

— POJEMNOŚĆ DO 1.0 L: Ford 1.0 EcoBoost

— POJEMNOŚĆ 1.0 DO 1.4 L: Volkswagen 1.4 TSI Twincharger

— POJEMNOŚĆ 1.4 DO 1.8 L: BMW/PSA Peugeot Citroen 1.6 turbo

— POJEMNOŚĆ 1.8 DO 2.0 L: Mercedes-Benz AMG 2.0 tubo

— POJEMNOŚĆ 2.0 DO 2.5 L: Audi 2.5 TFSI

— POJEMNOŚĆ 2.5 DO 3.0 L: BMW 3.0 TwinPower turbo

— POJEMNOŚĆ 3.0 DO 4.0 L: McLaren 3.8 V8

— POJEMNOŚĆ POWYŻEJ 4.0 L: Ferrari 4.5 V8


Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB