Legendy motoryzacji — Mazda 787



2014-06-20 11:42:21 (ost. akt: 2014-06-20 12:40:00)

Do 1991 roku żaden japoński zespół nie wygrał w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu Le Mans. Tamten rok był przełomem, w którym Mazda wbrew zwyczajom wprowadziła swoje napędzane silnikiem obrotowym modele 787 na najstarsze i najbardziej prestiżowe wyścigi świata.

Legendy motoryzacji — Mazda 787



Fot. Mazda



Pomimo mniejszej mocy niż samochody konkurencji, samochody Mazdy miały jedną, istotną przewagę... Chodzi o niezawodność, dzięki czemu zdołały wyjść na prowadzenie i wygrać wyścig. To był prawdziwy ewenement — jedyny japoński zespół, który kiedykolwiek wygrał i jedyne zwycięstwo odniesione przez samochód, w którym nie zastosowano silnika tłokowego. A wszystko to dzięki innowacyjnemu silnikowi Wankla. 


Prawdziwie rewolucyjny silnik, który robi to, co powinien: obraca się. Taki tok rozumowania towarzyszył powstaniu silnika obrotowego wynalezionego przez Felixa Wankla, w którym spalane paliwo obraca płaski dysk, zamiast poruszać tłokami w górę i w dół.


Mazda nabyła tę technologię pod koniec lat 50. i jest jedynym producentem samochodów, który do dzisiaj wykorzystuje tę alternatywną koncepcję silnika. Małe rozmiary i wysokie prędkości obrotowe sprawiają, że silnik obrotowy jest idealnym rozwiązaniem do samochodów sportowych. Mazda zastosowała go w kilku modelach, od Cosmo 110S do legendarnych RX-7 i RX-8.

Źródło: Mazda



Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB