Chociaż ostatnia "wueska" z taśmy montażowej zjechała w 1985 roku, to jej legenda nadal żyje. Co było w niej takiego wyjątkowego?
"W tej maszynie wszystko gra, to podoba się dziewczynie, WSK, och WSK!" — śpiewała kiedyś Danuta Rinn razem z Bohdanem Czyżewskim o motocyklu WSK. Piosenka o tym jednośladzie musiała powstać, bo był to najpopularniejszy polski motocykl, który produkowano już od 1954 roku.
Jego nazwa pochodziła od nazwy producenta — Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku. Pierwsza seria motocykla o oznaczeniu M06 miała teleskopy bez tłumienia olejowego i podwójną ramę wykonaną z profili ceowych. Dwusuwowy silnik o poj. 125 cm sześc. i mocy 4,6 KM rozpędzał jednoślad do 70 km/h. Pięć lat później teleskopy przednie, jak i tylne wyposażone były już w tłumienie olejowe, natomiast moc silnika wzrosła do 6 KM. Motocykl mógł się rozpędzić do 78 km/h.
W 1971 roku rozpoczęto produkcję modelu M06 B3. Oprócz symbolu, motocykl miał swoje ptasie nazwy. I tak "Bąk" był stylizowany na soft choppera, "Lelek" przypominał motocykl terenowy, a "Gil" był typowym klasykiem. Dwusuwowy silnik o poj. 125 cm. sześc. i mocy 7,3 KM rozpędzał motocykl do 80 km/h.
W połowie 1985 roku z taśmy zjechał dwumilionowy motocykl marki WSK.
Od jakiegoś czasu, wraz z powrotem mody na jednoślady, użytkownicy zaczęli przypominać sobie o poczciwych wueskach, które nierzadko latami stały nieużywane gdzieś w stodołach czy drewutniach. I tak legenda zaczęła powracać do życia...
woj
Komentarze (1)
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
cde #1408669 | 178.235.*.* 2 cze 2014 16:16
Model MO6 B1 (ten na zdjęciu) był najlepszym pojazdem z serii WSK 125. Miał dobrze dopasowany układ dolotowy jak i tłumik, ważna sprawa przy dwusuwie. Był cichy i miał elastyczny silnik. Długi króciec między cylindrem a gaźnikiem zapewniał tą elastyczność. Osłona gaźnika i aku, moc 7,3kM. Podnóżki pasażera zamocowane do ramy. Poprzednie modele miły mocowane do wahacza. Sprawa komfortu. Rama podwójna. Wyprodukowano 271 tys egz. Do ramy tego modelu zamontowano prototypowy silnik W1 o mocy 12 kM, był to prototyp wyścigowy. Były jeszcze modele crossowe MO 6 C.
! odpowiedz na ten komentarz